صاحبان ماینر‌های غیرمجاز نقره داغ می‌شوند پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عرضه یکپارچه ۵۰۰ هزار خودرو از امروز، شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود | اعلام لیست نوبت متقاضیان خودرو‌های داخلی در فروردین‌ماه ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۵۴۲۵۳
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
عرضه یکپارچه ۵۰۰ هزار خودرو از امروز، شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود | اعلام لیست نوبت متقاضیان خودرو‌های داخلی در فروردین‌ماه ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری خبر داد و با تشریح جزئیات طرح یکپارچه عرضه خودرو، اعلام کرد: از امروز (شنبه) مرحله اول طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی بر مبنای لیست نوبت دهی آغاز می‌شود.

 به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به رشد تولید خودرو اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ هر سال کمتر از یک میلیون دستگاه و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شد که ۲۰ درصد آن هم خودرو‌های ناقص بود، اما امسال از این بحران کاهش تولید خودرو عبور کردیم.

وی افزود: برآورد می‌شود تا پایان سال به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه برسیم که افزایش تولید ۴۰ درصدی محقق خواهد شد و عملاً تثبیت جریان تولید در کشور اتفاق افتاده است.

پیش ثبت نام خرید خودرو از ۲۶ اسفندماه

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: با توجه به رشد مستمر تولید خودرو و با الگوبرداری از کشور‌های موفق دنیا از امروز (شنبه) طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودرو‌های داخلی شروع خواهد شد که مرحله اول پیش ثبت‌نام متقاضیان است که با وکالتی کردن حساب شخصی خود به نفع سازمان حمایت که در آن مبلغ اعلام شده وجود دارد، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: از روز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه هم افرادی که حساب وکالتی با مبلغ اعلام شده ایجاد کردند، می‌توانند در سایت اعلام شده، اقدام به پیش ثبت‌نام به منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی خودروی مدنظر خود کنند.

این مقام وزارت صمت درباره حذف قرعه‌کشی هم گفت: قرعه‌کشی به معنای واگذاری خودرو به عده‌ای و عدم واگذاری به سایرین است، اما در شیوه فعلی به همه متقاضیان واجد شرایط خودرو تعلق خواهد گرفت و فقط نوبت تحویل خودرو و یا اولویت آن‌ها مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: به عبارتی همه متقاضیان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت و نوبتشان مشخص می‌شود، اما هر فرد می‌تواند با انصراف از طرح، مبلغ مسدود شده در حساب شخصی وکالتی خود را آزاد کند یا آنکه پس از اعلام نتایج در صورت تمایل به تحویل گیری خودرو در زمان اعلام شده نسبت به قطعی کردن ثبت نام در طرح فروش خودروساز بر اساس قیمت روز اقدام کند.

آغاز تحویل خودرو از فروردین‌ماه

توکلی لاهیجانی گفت: بر مبنای برنامه تولید خودروسازان و تثبیت جریان تولید، از فروردین سال آینده نوبت تحویل خودرو به همه متقاضیان، اعلام خواهد شد و از آن پس، بر اساس فراخوان خودروسازان و قیمت روز مصوب شورای رقابت، متقاضیان می‌توانند نسبت به قطعی نمودن ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل دفتر خودروی وزارت صمت تاکید کرد که با اجرای این طرح و واگذاری خودرو پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو در سال آینده به سمت رقابتی شدن پیش برود.

وی درباره امکان ثبت‌نام هم‌زمان در فروش اخیر ایران‌خودرو و طرح بزرگ فروش خودرو هم گفت: افرادی که تا زمان اعلام نتایج در سامانه فروش بزرگ خودرو، در طی مدت اعلام شده در اطلاعیه این طرح در سامانه esalecar.ir از خودروسازان کشور خودرویی خریداری کرده باشند از لیست حذف خواهند شد.

توکلی لاهیجانی افزود: در این زمینه باید دقت کرد که برای این طرح فروش لازم است وکالتی کردن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت و مسدود نمودن ۱۰۰ میلیون تومان وجه اعتبار تا زمان اعلام نتایج نوبت دهی انجام گردد، پس از آن یا متقاضی با زمان نوبت اعلامی موافق است که نسبت به قطعی کردن ثبت نام و پرداخت وجه خودرو بر اساس فراخوان طرح فروش خودروساز اقدام می‌کند و یا آنکه انصراف خود را از قرارگیری در لیست انصراف اعلام می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->